Vad är grejen?



Lite bilder från igår och hur vi såg ut. Det blev pizza, godis och film. En film som vi inte såg på, utan vi tittade på "Perfect Man" som gick på TV, jag vet; konstigt filmval, men den var faktiskt lite rolig =)

En sak som jag har funderat på är:
- Varför ska kärlek/förhållanden vara så jobbiga och komplicerade? Räcker det inte med att bara vara, utan massa konflikter. Varför ska det finnas så mycket förväntningar och press? Kärleken ska bara finnas där utan att bli framtvingad. Jag tror att rädslan över att vara singel överträffar många tjejer (och killar) men låt kärleken bara komma och ha kul på vägen.

Så, därför, ni som satt utan pojkvän/flickvän igår borde inte vara ledsna över det. Alla hjärtans dag är ännu en sådan sak som många människor har stora förhoppningar på.

Nu filosoferar jag igen, men jag får en känsla av att mycket är överskattat helt enkelt.

Ha det bra!

/Maja

Kommentarer
Postat av: Babette

Hej =) söt blogg!



Kärlek är ju såklart det viktigaste i ett förhållande, men det är inte alltid som det är just den som gör att man orkar hålla ihop.

Att vara tillsammans med någon länge och leva i vardagen ihop, kräver mycket mer =)

Respekt, hänsyn och omtanke tror jag är andra viktiga nyckelord!



Många tror ju ibland att "gräset är grönare på andra sidan"

Men faktum är att inget gräs blir ju grönt om man inte vårdar det.



Jaha, nu flummande jag oxå iväg här ;)sorry!

Hoppas din helg var mysig!



kram

2009-02-15 @ 14:40:02
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0