Orka kämpa!


Måtten är klara och mina ben är cirka 94cm långa.
Nu har jag precis skummat igenom nya ELLE. Väldigt skönt att slappna av en sån här stressad dag. Jag känner att jag behöver sova, sova i flera dagar. Men det är självklart inte möjligt, eftersom det GÅR inte att somna. Många säger att man ska försöka sova runt 9-10 timmar per natt. Min fråga är; - ÄR DET NÅGON SOM GÖR DET? och om det är så, hur lyckas ni?

Jag kan konstatera en sak efter den här veckan, det är inställningen som räknas. Vad menar jag med det? Jag har förmågan att tänka negativt i mycket saker i mitt liv, såsom kompisar och framtiden. För er som har läst tidigare inlägg på min blogg vet att mycket saker inte har varit särskilt lätt det senaste året. Men något förändrades då jag nådde min dröm, det vill säga: jag orkade kämpa. Kämpa för att tänka på morgonen "Den här dagen kommer att bli bra" (vilket tidigare löd "Varför ska jag gå upp ur sängen, dagen kommer ju vara sämst vilket fall").

Jag började ge med mig. Även fast saker framstår sig vara negativt, försöker jag vinkla någon del av det till positivt. Detsamma gäller kompisar, om man har inställningen "De vill inte vara med mig och de tycker jag är värdelös" så kan inte din omgivning ändra på sig. För många gånger är det endast inpräntat i ditt huvud. Tänk istället "Jag har inte gjort något dumt, så varför skulle dem inte vilja vara med mig" och då finns en möjlighet att du trivs bättre i din omgivning.

Kommentarer
Postat av: notna

grymt bra tänk! fortsätt så

2009-02-05 @ 20:56:09
Postat av: becciisz

Sv: Tack så jätte mycket! :D

Lägg gärna till mig i blogglovin!

2009-02-05 @ 21:22:18
URL: http://becciisz.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka gasellben! :-D Häftigt!



Jag blir jätteglad av att läsa din blogg, det känns som en nystart! <3

2009-02-05 @ 22:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0