Slippa tänka för en sekund.

Högskoleprov, presenter, beställningar, jobbintervjuer, väntan på viktiga samtal, viljan av att ta tag i mitt liv och önskan om att bara få lägga sig under ett täcke. Många känner nog igen den önskningen.

När livet känns ganska trist, brukar jag leta runt efter nya inköp som jag kan trösta mig med. Det finns så mycket jag vill ha, men det viktigaste för mig nu är nog att köpa mina heels. Det är ett måste. Svarta höga gladiator heels. Eftersom jag ska ställa upp i modevisningen (som designer och kanske modell) skissas det kläder en hel del. En vit gudinna klänning ska definitivt vara med. Jag har börjat skissa lite på klänningarna till skivan och slutskivan. Den första blir en hemlis men den andra ska i allafall vara den lilla svarta, jag kommer aldrig svika svart.

Nästa vecka kan antingen bli en flopp eller så blir den succé. Det värsta är att det avgörs kanske redan imorgon. Ett avgörande samtal avgör min vecka. Men självfallet beror det på hur allt kommer att sluta med A... Jag önskar att jag kunde göra något, men på något sätt är all min energi borta. Jag vill bara veta, är det över?

För att slippa tänka på alla problem sysselsätter jag mig med massor av filmer och serier. Säsong 1 av SATC är avklarat, The Devil wears Prada och 27 Dresses. Yes jag vet typsikt "tjejigt". Men när hjärnan har alldeles för mycket att tänka på, är det ytterst skönt att bara slippa tänka för några minuter. Jag rekommenderar det.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0