Resa = långt och länge

Hejsan/God morgon!

När jag satt på bussen på väg hem från skolan bländades jag av solen och jag insåg att snart är det vår! Fåglarna kvittrar och det är allmänt mysigt ute.

Alla dessa vårkänslor får mig att börja fundera över vad jag ska göra i sommar. Tanken slog mig att jag tar studenten! Ingen mer skola än på ett tag. För många är det en lättnad, även för mig. Men jag kan inte sluta tänka på att det kommer kännas mycket deprimerande. Vad ska man då göra om dagarna? Därför har jag bestämt mig att resa, resa långt bort och länge. Sedan oktober månad förra året började jag lägga undan pengar varje månad, vilka ska bli mina respengar.

Målet är au-pair i Australien eller USA. Om det inte blir av har jag min "back-up" i Holland. Om au-pair inte känns lockande blir det en långtidssemester i Italien. Så mina planer är många, för en gångs skull, eftersom jag har bestämt mig att DETTA ska bli av och inte vara en av mina "drömmar".

Vad ska ni göra i sommar?

/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0