Hur blir du modell?

Jag fick en fråga ställd som var:

"Hur blir man modell?"

Svaret på den frågan är inte självklar. Men många agenturer har speciella krav, såsom längd (oftast över 170cm, men det finns undantag) och självklart att man ska gilla att bli fotad. Kruxet är att vid olika "mode" så söker agenturer olika typer av modeller, det vill säga modeller som "passar in" i modet.

För er som är intresserad, så tipsar jag på att söka, söka, söka och att inte ge upp i första taget. Bara för att en agentur inte vill anlita dig, så kan det vara så att någon annan vill det.

Hur går man till väga? Jo, du gör som så att du tar reda på lite olika agenturer, kollar vad de har för krav och om de passar dig. Sedan gör du som det står på agenturens hemsida, vilket oftast är att skicka in cirka 3 bilder (minst en ansikts- och en helkroppsbild). Sedan får du se vad de svarar!

Lycka till! =)

Kommentarer
Postat av: eleni

hehe bra tips men tror inte dom vill anlita mig som är 158 bara hahahah :D / eleni

2009-02-11 @ 20:56:06
URL: http://fabulouseleni.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Gojane.com heter sidan =)



Men gud, tack för tipset asså! Jag vill verkligen bli fotad. Men vet inte vart jag ska börja, jag får kolla upp någon fotograf :P

2009-02-12 @ 08:24:06
URL: http://pernillaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0