Sluta ring dumma klocka!

Hejsan,

Idag ringde väckarklockan på 05.50, USCH! Det var min tanke när den ringde, men den ilskan vände snabbt . Jag insåg att jag ställde klockan så tidigt eftersom jag skulle träffa A innan skolan. Vi pratade hela natten igår och det var underbart. Jag är så glad att jag ringde. Egentligen, vi människor är så envisa. Vi ska alltid ha rätt! Vi vill aldrig ge upp och inse att vi har fel eller överhuvudtaget försöka kompromissa. Men när man väl gör det, så känns det toppen. Att ge med sig, inse att tiden inte ska slösas på dumma konflikter och missförstånd.

Jag blev så fruktansvärt sur, då jag upptäckte (på bussen) att min iPod faktiskt är trasig. Tanken var: "Vad ska jag göra nu under en timmes resväg? Ska jag stirra in i framsättet och ha det allmänt tråkigt? Eller ska jag leta reda på en Metro eller City?" Jag började faktiskt leta, men det gav inga resultat; bussens alla passagerare hade bestulit alla! Nej, så jag konstaterade att SL definitivt borde byta klädsel på deras säten.

Jag ansåg mig själv som mycket smart när jag "KOM IHÅG" att stoppa in laddaren i mobilen igår natt, så att jag slipper en oladdad mobil och så att jag faktiskt kan överleva skoldagen. Synd bara att sladden inte var i kontaktuttaget.. Så det blev en kort stund utan mobil.

Massa håltimmar i skolan, gjorde det onödigt att ens vistas i lokalerna. Så jag vände snabbt hem igen. Och där sitter jag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0